niedziela, 4 listopada 2012

Aromatyczny sos pieczarkowo - grzybowy

Szukając w Kuchni Doroty przepisu na pieczeń rzymską natknęłam się na ten właśnie sos. Nieziemsko smaczny i aromatyczny, a to dzięki połączeniu pieczarek i suszonych grzybów leśnych. Najbardziej jednak podoba mi się to, że nie zagęszcza się go mąką. Polecam jako dodatek do pieczonych mięs, klusków śląskich lub zwyczajnych ziemniaków.
kuchnia-oli-m.blogspot.com
Składniki:

  • 220 g pieczarek
  • 50 g suszonych grzybów leśnych (u mnie podgrzybki)
  • 1 duża lub 2 średnie cebule
  • szklanka jogurtu greckiego
  • pół pęczka natki pietruszki
  • 2 łyżki masła klarowanego
  • sól
  • pieprz
Wykonanie:
Grzyby zalewamy dzień wcześniej szklanką gorącej wody, przykrywamy. Następnego dnia odciskamy grzyby (wodę zachowujemy) i drobno kroimy. Cebulę obieramy i również drobno kroimy, podobnie postępujemy z pieczarkami. Na maśle podsmażamy cebulę, dodajemy grzyby i pieczarki, przyprawiamy solą i pieprzem i smażymy ok. 10 minut mieszając dość często. Następnie przecedzamy wodę z moczenia grzybów (ja to zrobiłam za pomocą filtra do kawy, co by mi żaden piach czy inne badziewie nie wleciało do sosu), zalewamy nią podsmażone grzyby i dusimy przez ok. 40 minut na małym ogniu. W razie potrzeby możemy jeszcze podlać wodą (ale nie za dużo, żeby nie było za rzadkie). Pod koniec gotowania odlewamy kilka łyżek wywaru do jogurtu aby go zahartować, wlewamy jogurt do sosu i jeszcze kilka minut gotujemy. Podajemy posypany posiekaną natką pietruszki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz