piątek, 1 lutego 2013

Pieczone ziemniaki Hasselback

Przepis pochodzi ze Szwecji. Jest to miła odmiana od zwykłych ziemniaków do niedzielnego obiadu. Aromatyczne, dzięki ulubionym przyprawom, z maślanym posmakiem, mięciutkie w środku, chrupiące na zewnątrz. Warto spróbować... Opierałam się głównie na przepisie z bloga "Moje codzienne przyjemności", jednak jak zwykle nie trzymałam się kurczowo przepisu - taka już jestem:)

www.kuchnia-oli-m.blogspot.com
Składniki (dla 4 osób):
  • 16 owalnych, w miarę równych ziemniaków
  • 50 g klarowanego masła
  • ulubione przyprawy (u mnie sól, pieprz, przyprawa do dań z ziemniaków, czosnek granulowany, zioła prowansalskie)
Wykonanie:

Nastawić piekarnik na 190 stopni. Ziemniaki obrać, umyć a następnie ponacinać w jak najcieńsze plasterki. Pamiętajmy aby nie przeciąć ziemniaków do końca. Świetnie sprawdzi się w tym celu drewniana łyżka, na której kładziemy ziemniaka - łyżka zapobiegnie przecięciu ziemniaka. Masło stopić, dodać przyprawy i taką glazurą posmarować każdego ziemniaka (między nacięciami również). Piec około 50 - 60 minut. Podawać z mięsem i surówką lub jako samodzielne danie z sosem czosnkowym lub gzikiem.
Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Bardzo lubię te ziemniaczki! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. TAKIE ZIEMNIACZKI SĄ BARDZO SMACZNE:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę kiedyś robić takie ziemniaczki, świetnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyszły pyszne!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. polecam ale nie należy przesadzać z masłem

    OdpowiedzUsuń