piątek, 26 października 2012

Brokułowa zupa krem

Uwielbiam zupy kremy o tej porze roku! Są sycące, pożywne i rozgrzewające. W sam raz na jesienną szarówkę. Wczoraj na zakupach wypatrzyłam pięknego, świeżego brokuła. Grzechem było go nie wziąć... Nie miałam co do niego konkretnych planów i od rana szukałam inspiracji. Znalazłam ją wreszcie o tu: codogara.pl. Nieco zmodyfikowałam przepis, bo nie widziałam sensu wylewania wywaru z warzyw na korzyść kostki rosołowej.
Zależało mi aby zjeść dziś coś zdrowego, pożywnego, niskokalorycznego i najlepiej bez mięsa. Z resztą... co ja będę się tu rozpisywać... oto bohaterka całego mojego zachwytu:

kuchnia-oli-m.blogspot.com

Składniki (na 4 osoby):
  • 1 duży brokuł
  • 2 marchewki
  • 2 cebule
  • 2 ziemniaki
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 kostki warzywne lub 1 litr wywaru z warzyw (u mnie to drugie)
  • śmietana
  • płatki migdałowe
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • sól
  • pieprz


Wykonanie:

Cebulę podsmażamy na oliwie z oliwek. We wrzącym wywarze warzywnym gotujemy marchew, ziemniaki, i podsmażoną cebulę. Osobno gotujemy brokuły w lekko posłodzonej wodzie (zachowają wtedy piękny zielony kolor i będą smaczniejsze) przez ok. 8 minut następnie odcedzamy. Kiedy reszta warzyw będzie wystarczająco miękka zdejmujemy z gazu zupę, dokładamy brokuły, doprawiamy do smaku solą i pieprzem, wciskamy czosnek i miksujemy na krem. Przed podaniem dekorujemy zupę kleksem śmietany i świeżo podprażonymi na suchej patelni płatkami migdałów. Można również podawać z grzankami lub groszkiem ptysiowym (ja ze względów dietetycznych zjadłam z samymi migdałami).

3 komentarze:

  1. Pyszne są takie kremy:) Witamy w blogosferze:)

    OdpowiedzUsuń
  2. robiłam zupę-krem z brokułu właśnie z tego przepisu.
    polecam jest pyszny :)
    ja zamiast migdałów zrobiłam grzanki na maśle z chleba tostowego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupka-krem przepyszna. Robiłam według Twojego przepisu. Podałam z prażonymi migdałami i śmietanką - PYCHOTA, PYCHOTA (przyznam, że brokułów raczej nie lubię :))

    OdpowiedzUsuń