środa, 5 lutego 2014

Muffinki pizzowe

Muffinki o smaku pizzy znalazłam już jakiś czas temu na blogu Bake&Taste. Kiedy zrobiłam je pierwszy raz, zniknęły tak szybko, że nie zdążyłam zrobić im zdjęcia. To moje drugie podejście, tym razem byłam zapobiegliwa i schowałam kilka sztuk aby w słonecznym świetle pstryknąć im fotkę.
Te muffinki naprawdę smakują jak pizza. Największym ich fanem jest mój synek, który pizzę wręcz uwielbia:)

  • 100 g żółtego sera
  • 100 g wędliny (u mnie "Schab z wędzarni")
  • 2 łyżki koncentratu pomidorowego
  • szklanka soku pomidorowego
  • 1/3 szklanki oleju
  • 1 jajko
  • 250 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżka przyprawy do pizzy, przyprawy do dań włoskich lub oregano
  • łyżeczka soli

Ser i wędlinę pokroić w drobną kostkę. 
W osobnych miskach połączyć ze sobą suche i mokre składniki. Wlać mokre do suchych i połączyć łyżką. Na koniec do ciasta wmieszać ser i wędlinę.
Ciastem napełnić papilotki lub foremki silikonowe do 2/3 wysokości.
Piec 25-30 minut w 180 stopniach. 
Z podanych proporcji wyszło mi 13 muffinek.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz